Prohledat tento blog

sobota 6. září 2014

PÝCHA A PŘEDSUDEK (Jane Austen)

Jsem si vědoma, že tato "domestic novel", kterou se proslavila britská spisovatelka přelomu 18. a 19. století, Jane Austen, nezaujme každého. Přesto jsem se jí rozhodla do svého seznamu umístit, jakožto jednu ze svých srdečních záležitostí. Musím přiznat, že mě tato kniha naprosto uchvátila a pohltila. S nadšením jsem hltala každé slovo a seznamovala se s životem v Anglii dané doby. Navzdory literárnímu prostředí 18.-19. století, době, ve které bývalo zvykem psát poněkud rozvláčným stylem, se děj Pýchy a předsudku odvíjí poměrně svižně a poutavě. Ačkoli jsou hlavní postavy barvitě a živě vylíčeny, neuchyluje se autorka k dlouhým a často únavným popisným pasážím, díky čemuž je kniha snadněji stravitelná.Tato kniha pravděpodobně není nejvhodnější čtivo pro skalní fanoušky thrillerů, detektivek a jiných knih, které se vyznačují rychlým spádem a překotným tempem vývoje událostí. Příběh o zakázané lásce pana Darcyho a Elizabeth však docela určitě však okouzlí každou romantickou duši.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Srí Lanka - země buddhismu, čaje a kokosů

Cestu na Srí Lanku jsem "plánovala" už od roku 2014, kdy jí navštívila kamarádka, z jejíhož popisu jsem byla úplně unešená. Rok co...